Roof and wall facades close-up

Wienerberger: Building new possibilities

Wienerberger GmbH Deutschland, a subsidiary of the world's largest brick producer Wienerberger AG, is a leading supplier of clay building materials. Its product range includes bricks, clay blocks, roof tiles, paving bricks, and chimney solutions.

Our task was to generate interest in clay as an urban building material and to increase Wienerberger’s profile in the relevant set of architects. An endeavor that proved successful: the campaign was awarded the GWA Effie in Gold for its effectiveness.

Wurde bisher eher über einzelne Produktmarken kommuniziert, stellten wir die Dachmarke Wienerberger und ihre Kernwerte (stark, lebendig, vielseitig, partnerschaftlich) ins Zentrum der Aufmerksamkeit.

Um die Zielgruppe der Architekten mit der Individualität des Baustoffs Ton zu begeistern, setzten wir auf eine emotionale und menschliche Verstärkung von Produkt und Marke. Dazu verknüpften wir moderne Ton-Architektur mit coolen Individualisten und ließen so Inspiration für urbane Lebensräume in den Köpfen der Architekten entstehen.

Im Branchenumfeld, in der eher eine kühle, stark reduzierte Ästhetik vorherrscht, setzten wir damit eine neue kommunikative Benchmark. Am 14. November 2019 wurde die Kampagne mit dem GWA Effie in Gold in der Kategorie Brand Image (B2B) ausgezeichnet.

Abstract brick tunnel entrance

Whoever wants to build modern and urban,
should think of clay.

Whoever thinks of effective advertising,
should give us a call.

Illuminated wall façade

Wer an effiziente und effektive Werbung denkt, darf gerne an uns denken.

pages Unaided recall + 0 %

duration Aided recall + 0 %

conversion-rates Recall of visual + 0 %

contacts „standing out" + 0 %

contacts "noticeable" + 0 %